ΜΑΚΕΛΕΙΟ.GR > Περι Σατυρας

Περι Σατυρας

Μιας και το ιστολογιο ειναι σατυρικο θα πουμε λιγα λογια για την Σατυρα.

Σατυρος και Μαινας

Η προέλευση της κουλτούρας της θεατρικης παραστασης και η εμφάνιση της  σατύρας μπορούν να ανιχνευθούν σε αρχαίες αγροτικές γιορτές προς τιμήν του θεού Διονύσου. Ο Rush Rehm υποστηρίζει ότι αυτές εγκαινίασαν τον «γεωργικό κύκλο φύτευσης και συγκομιδής» που συνδέεται στενά με τον Διόνυσο, ο οποίος αντιπροσώπευε την ενσάρκωση «ενός θεμελιώδους παραδόξου κληροδοτηματος προς τον κόσμο, ζωτικου αλλά δυνητικά καταστρεπτικου». Ο ρόλος της σατυρας στους Διονυσιακους εορτασμους συχνά δεν είναι τόσο σημαντικός όσο οι τραγωδίες που παρουσιάζονταν στις γιορτες. ωστόσο, είναι ζωτικής σημασίας για τις δραματικές τέχνες και την ιστορία να μην υποβαθμίζετε η σημασία της. Οι σάτυρες περιειχαν κυριως φανταστικά σεναρια και γελοιες μυθολογικές στιγμες και καταστασεις. Οι δραματικές εορταστικές εκδηλώσεις στην πόλη Διονύσια στην Αθήνα, αφιερωμένες στον Διόνυσο, απαιτούσαν από κάθε θεατρικό συγγραφέα να υποβάλει τρεις τραγωδίες και μια σάτυρα, η οποια  λειτουργούσε ως το τελευταίο κομμάτι που εκτελείται στο φεστιβάλ .

ακριβής εμφάνιση της θεατρικης σατυρα είναι αμφισβητήσιμη. Ωστόσο, ο Brockett υποστηρίζει ότι τα περισσότερα αποδεικτικά στοιχεία πιστώνουν στον Πρατίνα την επινόηση αυτής της μορφής κάποια στιγμή πριν από το 501 π.Χ.το οποίο υποστηρίζεται από το επιχείρημα του PE Easterling ότι από τον 5ο αιώνα η Σατυρα θεωρήθηκε αναπόσπαστο συστατικό της τραγικης διδασκαλιας.Ο Brockett προτείνει επίσης την πιθανότητα ότι η Σατυρα ήταν η πρώτη μορφή δράματος από την οποία εμφανίστηκαν σταδιακά τόσο η τραγωδία όσο και η κωμωδία.

Ωστόσο, ο Α. Ε. Χάιτ υποστήριξε ότι η σάτυρα ειναι μια επιβίωση από την πρωταρχική περίοδο της λατρείας του Βάκχου. Ο Haigh παραθέτει διάφορα παραδείγματα εγγεγραμμένων συμμετοχών στην πόλη Διονυσία έτσι, το 472 π.Χ. ο Αισχύλος κέρδισε το πρώτο βραβείο με τον Φινέα, τον Περσέα, τον Γλαύκο και τον σάτυρο Πημεθέο. Μεταξύ των εργων του Ευριπίδη, ο Haigh υπογραμμίζει τα Θέριστα (431 π.Χ.), τον Σίσυφο (415 π.Χ.) και τον Αλτσέστη, τον οποίο ο Ευριπίδης είχε το δικαίωμα να παρουσιάσει ως αντικατάσταση της παραδοσιακης σάτυρας. Πολλα από τα στοιχεία και τις πληροφορίες που βρέθηκαν σχετικά με τα σάτυρα και την ιστορία τους εντοπίστηκαν μέσω των αρχαιων εικονων πανω σε βαζα κυρίως.

Σατυρος και κοιμωμενη νυφη


Πρόσφατα σχόλια

    ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟ ΑΙΔΕΙΟ

    ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ ΦΒ ΜΕ ΕΝΑ ΚΛΙΚ ΣΤΟ .....

    Follow us

    Top